The Fairy Queen

zaterdag 25 april 2015

aanvang 20:00 uur, zaal open vanaf 19:30 uur

Doopsgezinde Kerk, Frankestraat 24, Haarlem Route

Terwijl Puck, op last van Oberon, Titania betovert, dwalen Demetrius, Lisander, Hermia en Helena door het bos op zoek naar elkaar en de Liefde. Dat en nog veel meer gebeurt er in 'The Fairy Queen'.

Op basis van Shakespeare's Midzomernachtsdroom componeerde Henry Purcell het muziekspel 'The Fairy Queen' voor het 15-jarige huwelijksfeest van William en Mary. Het 15-jarige Haarlems Klein Koor vlecht op zaterdag 25 april muziek van barok tot Bernstein door de muziek van Purcell en creƫert weer een nieuwe versie, terwijl een verontwaardigde Titania - de Fairy Queen herself - ons vertelt wat er allemaal in die zomernacht gebeurt. Iedereen wordt verliefd op de verkeerde en zelfs de seizoenen raken in de war.

Het HKK brengt o.l.v. Martine des Tombe een avondvullend programma met liefde, luchtigheid en vooral muziek.

Annelies Roon als Titania
The Midsummer Players

Martine des Tombe

Martine des Tombe (Foto: Frederique Molenaar)

Annelies Roon

Toegangsprijzen

• € 15,00 online gekocht
  • € 17,00 aan de zaal
  • € 5,00 voor bezoekers jonger dan 18 jaar

De prijs is inclusief drankje en programmaboekje.