Sweet music: songs and poems

zondag 25 november 2018

aanvang 15:00 uur, zaal open vanaf 14:15 uur

Verhalenhuis Haarlem, Van Egmondstraat 7, Haarlem Route

Tijdens dit a capella concert zingt het Haarlems Klein Koor Engelse koormuziek uit de twintigste eeuw. Engeland kent een rijke en lange traditie van koormuziek. Componisten zoals Edward Elgar, wiens werk tot de romantiek wordt gerekend, en later Benjamin Britten hebben zich laten inspireren door dit rijke verleden.

Op het programma staan onder meer Four Unaccompanied Part-Songs op. 53 van Elgar en Five Flower Songs van Britten. De muziek en teksten zijn naast poëtisch ook grappig en speels. Van Britten zingt het koor ook het prachtige Chorale after an Old French Carol. Ook klinkt The Lamb, een gedicht van William Blake, in een serene bewerking voor vrouwenkoor door John Tavener. Naast de schitterende koormuziek hoort u ook gedichten van o.a. Wordsworth.

Toegangsprijzen

• € 13,00 online gekocht
  • € 15,00 aan de zaal
  • € 5,00 voor bezoekers jonger dan 18 jaar

De prijs is inclusief drankje en programmaboekje.