Misa Criolla - Misa por la Paz y la Justicia

Misa Criolla - Misa por la Paz y la Justicia

Met workshop vooraf voor publiek door Maria van Nieukerken en Grupo Los Criollos

zaterdag 21 november 2015

aanvang workshop: 18:45 uur, zaal open vanaf 18:30 uur
aanvang concert: 20:15 uur, zaal open vanaf 19:45 uur

Groenmarktkerk, Nieuwe Groenmarkt 12, Haarlem Route

Op zaterdagavond 21 november zingt het Haarlems Klein Koor samen met Alvaro Pinto Lyon en Grupo Los Criollos de bekende Misa Criolla en de Misa por la Paz y la Justicia van Ariel Ramírez.

Voorafgaand aan het concert geven Maria van Nieukerken en Grupo Los Criollos een workshop voor het publiek. U krijgt dan les in de specifieke ritmes die zijn gebaseerd op Indiaanse dansen. Na deze workshop van een uur kunt u al een deel van de Misa Criolla zingen. Dat kunt u later op de avond, samen met het HKK, laten horen!

Voor de workshop zijn helaas geen kaarten meer verkrijgbaar!

Misa Criolla

Ramírez schreef de populaire volksmis Misa Criolla in 1964, vlak nadat de katholieke kerk toestond de mis in de eigen taal te zingen. Deze mis is gebouwd op volkstaal en volksmuziek en heeft daardoor een aanstekelijk en swingend karakter; heel anders dan we gewend zijn bij kerkmuziek.

Misa por la Paz y la Justicia

De Misa por la Paz y la Justicia begint met een citaat uit het bijbelboek Jeremia, verwijzend naar de Dwaze Moeders van de Plaza de Mayo in Buenos Aires. Het toenmalige militaire bewind heeft deze mis dan ook meteen na publicatie verboden. De mis is bij ons veel minder bekend dan de Misa Criolla, maar Ramírez zelf beschouwde het als zijn belangrijkste werk.

Met dit Argentijnse concert viert het Haarlems Klein Koor, onder leiding van Martine des Tombe, zijn vijftienjarig bestaan.

Alvaro Pinto Lyon
Grupo Los Criollos
Maria van Nieukerken

Sponsoring

Dit concert wordt mede mogelijk gemaakt door de gemeente Haarlem, het VSBfonds, het Haarlemsche Muziekfonds en de Vrienden van het Haarlems Klein Koor.

VSBfondsGemeente HaarlemHet Haarlemsche Muziekfonds

Maria van Nieukerken

Martine des Tombe

Martine des Tombe (Foto: Frederique Molenaar)

Los Criollos

Toegangsprijzen

• € 18,00 online gekocht
  • € 20,00 aan de zaal
  • € 5,00 voor bezoekers jonger dan 18 jaar

De prijs is inclusief drankje en programmaboekje.