Festival of Carols

zaterdag 22 december 2012

aanvang 19:30 uur, zaal open vanaf 19:00 uur

Doopsgezinde Kerk, Frankestraat 24, Haarlem Route

Geen verhaal is zo omzongen als het kerstverhaal. Simpele middeleeuwse volksliedjes, doorwrochte polyfonie uit de Renaissance, spirituals en moderne koormuziek, allemaal werden zij erdoor betoverd.

Het Haarlems Klein Koor, Het Haarlems Kinderkoor en harpist/bariton Daan Verlaan brengen een festival van christmas carols. Het concert volgt het verloop van de kerstvertelling zoals die in vele eeuwen met steeds meer details is opgetuigd en versierd: van de aankondiging door de engel Gabriël tot de drie koningen met hun geschenken. Maria als rozenstruik, Jezus als teer lammeke, herders en engelen alom, het kan niet op.
De muziek van Clemens non Papa, Purcell, Sweelinck, Bach, Poulenc, Britten, Lauridsen, Tavener en vele anderen wordt afgewisseld met enkele toepasselijke gedichten. Het publiek mag af en toe meezingen.

Daan Verlaan, harp en zang,
Het Haarlems Kinderkoor o.l.v. Machteld Adema