Onderwijs

Scholieren in de hoogste klassen van de middelbare school kunnen in het kader van hun lessen CKV een portfolio opbouwen van voorstellingen, concerten, tentoonstellingen en evenementen die zij bezoeken. Wanneer zij hiervan een verslag maken, bouwen zij hiermee punten voor hun eindexamen op. Wij vinden het leuk als jongeren onze concerten bezoeken. Daarom nodigen wij hen graag expliciet uit en geven hen korting bij bezoek van ons concert.

Het laatste concert van 2011 (12 november 2011) stond in het teken van Lachen und weinen. Juist met deze nonsense teksten zijn wij deze keer veel bezig geweest met de vertaling en interpretatie van de (meestal) Engelse teksten. Wij beleefden hieraan zelf zoveel plezier, dat we dit ook onze (jongere) bezoekers wilden delen. Het vooruitzicht van het concert maakt het bezoek immers slechts leuker.

Opdrachten

We hebben een aantal van onze overwegingen als 'opdrachten' uitgeschreven. Enkele daarvan zijn ook als opdrachten in de Engelse les zeer bruikbaar, ook wanneer ons concert niet wordt bezocht. Daarom blijft de publicatie ook na het concert op deze pagina beschikbaar. Gebruik in de les is toegestaan mits de bron wordt vermeld (die staat onder aan iedere pagina).

Het meest behulpzaam is het boekje voor leerlingen die in het kader van het opbouwen van hun CKV portfolio ons concert bezoeken. Zij kunnen de informatie gebruiken om hun portfolio te verrijken.

Wanneer je dit concert bezoekt voor je CKV portfolio, kun je de kortingsbon op pagina 2 gebruiken. Je kunt dan voor € 6 naar binnen. We willen dan alleen je naam, klas en school even weten.

Lachen und Weinen

En dan nog als laatste: het lezen van deze informatie is niet voorbehouden aan mensen onder de twintig. Wilt u alvast voorgenieten of nog nagenieten? Veel plezier!

Deze bundel is een pilot die we bij onze volgende concerten weer willen toepassen. Suggesties zijn dan ook zeer welkom!

Download het onderwijspakket (1,03 MB)
Download het programmaboekje (923 kB).